måndag 23 november 2009

...m gästar bloggen

Idag är det jag, Mattias som skriver ett inlägg på bloggen. Tänkte skriva lite om hur jag upplevde bröllopet, resan och dom första veckorna som gift. Vi börjar med bröllopet.

Den 28 oktober 2009 kommer vara en dag jag minns för resten av mitt liv. Dagen började lite trassligt med att frisören inte riktigt ville förstå Elmas önskemål. Vi stötte även på lite problem med att hämta vigselbeviset. Efter dessa mindre problem så blev dagen helt fantastisk. Chauffören, vigselförrättaren, fotografen, platsen Valley of fire, tårtan, champagnen, maten, underhållningen var allt och alla så mycket bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. För att inte tala om min vackra brud (Ni har själva sätt bilderna). Gissa om jag fick kämpa med att hålla tillbaks tårarna när Elma börjar gråta under vigseln. På utsidan kan jag vara ganska tuff men innerst inne så är jag en mjukis. Som tur var så började vi båda skratta lite när min ring inte riktigt ville få plats på fingret. Jag ångrar inget från den här underbara dagen. Stort tack till alla som bidragit till att denna dag blev verklighet. Ett extra stort tack till dig Elma. Du vet vad du betyder för mig.

Sedan var det ju den där resan också. Jag tänkte lista lite av mina höjdpunkter. I Las Vegas så kommer jag alltid komma ihåg Sviten vi bodde i på Bellagio, spelandet och alla galna människor. Att vi dessutom blev sevärdheter (bröllopspar) för japanska turister kommer jag aldrig glömma.

I Los Angeles så kommer jag komma ihåg den galna trafiken, Santa Monica/Venice Beach, Att fira Halloween på Universal studios, den galna stämningen i Hollywood och alla berg och dalbanor på Six Flags. Los Angeles överträffade verkligen mina förväntningar.

Åhh San Francisco. När jag tänker tillbaks på San Francisco så inser jag hur mycket jag tycker om den staden. Alla kullar, spårvagnar, Alcatraz, Fishermans Warf, Shoppingen, Golden gate, Japaneese tea garden, Våra häftiga GOcars m.m.

Sedan var det dom där underbara dagarna i Napa Valley. Vi bodde återigen helt underbart, gick på vinprovningar, kom på att vi inte ätit lunch och hittade i panik den bästa mexikanska maten jag någonsin ätit, stämningen runt den öppna elden på hotellet, maten på kvällen och besök på vingård. Oj oj oj vad jag längtar tillbaks till Napa Valley.

Sist men inte minst så var det ju New York. Vi såg alla sevärdheterna men hann ändå med att spendera en grym dag i Central Park med massor av mys. Vi shoppade och Elma fick äntligen sin efterlängtade Chanel, vi gick på phantom of the opera på Broadway, vi kom i julstämning genom att titta på Radio City Music Halls Christmas Spectacular och sedan alla underbara restaurangbesök Il Bastardo, The Wiew, Lumi och Lobby Lounge at Mandarin Oriental.

Jag är så glad att vi varit med om detta äventyr tillsammans. Det som gör mig ännu gladare är att jag vet hur många fler äventyr vi kommer att uppleva tillsammans.

Att vi tog beslutet och att vi nu varit gifta i lite mer än 3 veckor har verkligen varit super bra. Det känns som vi tagit ett viktigt steg och att vi nu fortsätter ta hand om varandra.

Nu ser jag fram emot alla festligheter i november och december,

/Mattias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar