fredag 27 november 2009

...vilken dag


Vilken dag jag har haft. Kl är nu snart tolv på natten på en fredag och jag är fortfarande vaken av någon konstig anledning. Kanske för att vi har fixat och donat inför festen imorgon.

Dagen började iaf med ett läkarbesök som gick bra. Stressade som en tok tillbax till jobbet för att fixa med anbudet som skulle in idag. Åkte sedan hem och bjöd några leverantörer på lunch hemma hos oss. Åkte tillbax till jobbet och fortsatte med anbudet. Kl 14,40 satte bossen sina kråkor på anbudet och då var det bara för mig att sätta mig i bilen och köra som en fartdåre för att hinna ner på stan innan kl 15 eftersom där jag skulle lämna in anbudet slutar dom jobba kl 15 på fredagar.
Påvägen till Västerås stoppas jag av polisen, trodde först att mitt körkort skulle ryka eftersom jag körde över 80 på en 50 väg. Som tur var stod dom bara och gjorde alkotest. När jag väl kom därifrån så var kl 14,58. Parkerade på Klippan 15,00 och befann mig på anbudsstället 15,04. Dvs fyra minuter sen och dörrarna var låsta. Jäkla jäkla skit. Ringde i panik till E för att se vad jag skulle göra. Knackade som en dåre på dörrarna för att någon skulle öppna, men ingen kom. Eftersom jag typ hade lagt ner 60 timmar på det där jäkla anbudet ville jag så gärna lämna in det. Jag var så nöjd med mitt arbete.
Stod kvar en stund utanför dörren och tillslut så kommer en man ut. Jag frågar honom vänligt om jag får stiga in och lämna in mitt anbud. Han frågar mig vad anbudet gäller och jag förklarar. Han ler mot mig och säger att det är han som har hand om anbudet. Så den snälla helt underbara mannen tar mitt anbud och går tillbax in på kontoret. Glad som tusan går jag därifrån och springer alla min miljoner ärenden på stan. Under tiden så fixar Mattias och min lillebror bord. Jag och Mattias kommer överens om att jag ska åka till Maxi och handla det sista.
Efter mitt stress besök på stan varvar jag ner lite och åker till Maxi. Jag handlar på ca 30 min och känner mig supernöjd för att jag inte har glömt något. Går ut från affärn och börjar gå mot bilen. Helt plötsligt blir det svart och en crazy kvinna kör rätt in i min kundvagn med sin bil. Grejerna flyger överallt och jag står chockad och helt ihjälskrämd och tackar Gud att hon inte körde på mig, hon körde typ i 50 på en parkering så det hade nog gått illa isf. Hennes bil blev mos i fronten, min vagn blev mos men jag klara mig. Tusen snälla människor kom fram och hjälpte till eftersom jag var så chockad och stod bara och stirra. Körde den 15 min långa sträckan hem och sedan var det bara att börja med all mat, vi har iaf hunnit med det mesta idag. Dukningen, fotoväggen, stor del av maten samt snabbstädningen är klar. Imorgon är det bara små grejer som ska fixas. Nu ska jag iaf krypa ner i sängen. Taggad som tusan är jag inför morgondagen. Hoppas alla kommer ha skoj.

Kram/E

1 kommentar:

  1. Det blev riktigt fint med alla korten där på väggen! Kram A

    SvaraRadera