söndag 6 december 2009

...andra advent



Jisses va helgen flög förbi. Har knappt hunnit börja koppla av innan det är dags för måndag. Tänkte skriva lite om helgen, var ett tag sedan sist jag skrev, det har inte hänt så mycket så jag har låtit bli att skriva en massa strunt.

Fredagen började med ett 8 timmars pass i tingsrätten. Lika roligt som alla andra gånger. Efter arbetsdagen bjöds det på hockey och julbord tillsammans med en underleverantör. 84 killar och 2 tjejer. En av dom tjejerna var jag och den andra tjejen var gay och stötte på mig (enlig mig och danne). Jag tycker verkligen hockeyn sög, jag har aldrig tidigare sett en match, inte ens på tv och jag lovar att jag aldrig mer kommer se en till hockeymatch. När jag väl kom hem såg jag idol utrustningen, enligt mig är rätt personer i final.

Lördagen startades med en rejäl frulle som bestod av american pancakes som Mattias tillaga. Galet gott. Efter frukosten tog vi en sväng på stan där vi handla lite julklappar, julblommar och annat pyssel så jag fick dona hemma. Vi köpte även en mistel som hänger så fint i vårt vardagsrum. När vi sedan kom hem ordnade jag egna julgrupper och sedan åt vi pizza och godis. Två filmer hann vi med innan det var dags för sömn.

Idag är det ju andra advent vilket innebär adventsmys. Vi började dagen med att blanda ihop en lussekattdeg och sedan åkte vi hem till mina föräldrar och åt en super god lunch. Direkt efter det åkte vi iväg till stan för fortsatt julklapps shopping. Blev en hel del julklappar, bla till Mattias mamma och hennes L, Mattias pappa, våra små troll och min lillebror. Känns skönt och ha kommit igång med julklapparna. Vi åkte sedan till Ikea och shoppade vår nya säng och nya kuddar. Så ikväll hoppas vi på en god natts sömn. Nu har precis sett Ensam Hemma, vilse i New York och ätit våra goda lussekatter. Snart ska vi säga god natt. Hoppas alla har haft en mysig helg.

Kram/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar