söndag 20 december 2009

...bröllopsfesten igår

Först och främst vill vi tacka mina underbara föräldrar som ställde upp och anordnade en fest nr 2 hemma hos dem. Ensamma gjorde dom i ordning allt och ville absolut inte ha någon hjälp av oss. Kostnaden stod dom även för och allt det vi fick bidra med var två tårtor. Underbara fina och helt fantastiska mamma och pappa.

Jag vill tacka alla våra gäster var och en för sig.

Mattias pappa T och hans L. Vi är så glada att ni ville fira oss tillsammans med min släkt. Vi vill tacka er för ert presentkort på Ticket som garanterat kommer användas till nästkommande resa. Vi får se vart i världen vi hamnar, får jag bestämma blir det NY igen. Tusen tack för att ni bjöd på er själva och tack L för din klockrena dans.

Fam B nr 1. Tack snälla underbar kusiner och underbara farbror och faster för att ni ville komma och fira oss. Tack för dem grymt snygga coctailglasen från Boda Nova som passar vårt hem alldeles utmärkt. Tack för alla fina och varma ord och tacka fina kusin M för din vackra hälsning i kortet.

Fam O. Min underbara genomsnälla moster och hennes familj, det är alltid lika roligt och lätt att umgås med er. Tack underbara ni för dom grymt snygga sängkläderna som passar vårt sovrum, tack även för det alldeles för stora bidraget till vår nästkommande resa. Ni är helt underbara, och den kvinnliga kusinen D nu är det din tur och gifta sig.

Fam M. Snälla rara och helt underbara det är vad ni är. Det betyder oerhört mycket för oss att ni ville närvara. Er lilla söta flicka är festtokig och underhöll oss många gånger. Tack för dom fina blommorna och för bidraget till vår nästkommande resa. Mattias/Boban hälsar till lilla S. Ta hand om magen nu fina kusin.

Fam B nr 2. Tack farbror med din fina familj för att du ville fira oss. Tack för den fina orkidén som nu står i vårt vardagsrum tack även för det fina ostfatet som kommer användas flitigt nu när vi har blivit ostfantaster. Tack än en gång för att ni gjorde vår dag lite extra rolig.

Fam B nr 3. Alltid lika rolig är du kusin A, nu när du har blivit pappa är du lite snällare än vad du tidigare har varit, hehe. Tack till er för att ni ville förgylla vår dag, tack till er lilla pojke som var underhållningen på festen. Tack för presenten, den blir perfekt när vi ska äta tårta på vår ett års dag.

Underbara Z. Jag vet att det inte alltid är så lätt och ge en present till oss. Men din present betyder massor. Tack snälla du får bidraget som även det kommer gå till en resa, tack även för tårtan som du ville att vi skulle frysa in och äta på ettårsdagen.

Fam B från Skultuna. Ni har säkert redan fått skäll av min mor för det alldeles för stora bidraget till resan. Jag vill tacka er en miljard gånger för att ni kom på festen och extra mycket vill jag tacka I för att han dansade och drog igång alla andra. Tack underbara ni, ni är fina människor.

B och E. Galet roligt att ni kom, och så himla roligt att vi har så mycket gemensamt. Tack mitt ex B (vi var ihop i fyran i tre dagar) för att du tog med din fina tjej. Tack för ert bidrag till resan och B nu är det dags att ta arslet ur vagnen och fria till din underbara sambo. Ses den andra januari.

Fam S. Roligare människor att ha med på en fest finns inte. Från början till slut höll ni i gång och var på topp hela tiden. Tack snälla ni för dom lyxiga champagnenglasen och tack för den minst lika lyxiga champagnen. Ni är underbara människor.

Fam P. Jag träffar dig varje dag och trots det får jag inte nog av dig. Du är en fin människa P och din familj är minst lika fin. Din dotter är en tokfia och hon har lovat att vara barnvakt när vi får ungar. Tack för presenten, jag lovar att göra precis som du sa.

Kollegan MM. Du hade redan firat oss på fest nr 1 men kunde inte riktigt låta bli och fira oss igen. I know you love me. Tack för den alkoholhaltiga drycken som passa perfekt juletid.

Sist men ABSOLUT inte minst vill vi skicka tusentals tack till familjen M i Danmark som tyvärr inte kunde komma på grund av vädret. Vi vill tacka er för blommorna och vintet som kom med bud. Vi vill även tacka för dom vackra orden i kortet som fick hela familjen att gråta. Tusen tack till er och rykten säger att vi ses i början på Maj för en gigantisk släktträff.

Vi är så himla nöjda med festen igår och vi vill bara än en gång skicka ett tack till min kära mor och far.

Kram/E & M