måndag 14 december 2009

...helgen

I fredags var det dags för Carpis julbord. Vi åt på Strike, synd bara att det var så jäkla kasst. När vi kom kl 19 var nästan all mat slut, och kan ni tänka er att det inte gick och få en bit skinka under ett julbord. Hm, kvällen avslutades runt 23,30 och Elma körde hem.

Lördagen var mycket trevlig. Vi började dagen med en lugn frukost, sedan drog vi på oss kläder och tog en promenix till julmarknaden i Tuna, som tyvärr var slut när vi kom. Vi gick även en sväng till Messingsbruket där vi fika och shoppa en julgransfot. Väl hemma drack vi lite glögg, sedan åkte vi ner till Skultuna kyrka med min mor och såg Luciatåget enligt tradition. Kvällen bjöd sedan på ett mycket trevligt julbord med Mattias mamma, L, Mattias syster och hennes A, mormor och L:s två barn A och A. Maten var toppen. Nästan hela gänget tog sedan en promenix ner på stan där vi drack champagne på Å och dansade sedan på BMB. Roligt och få med Mattias mamma och L in på BMB. Ni smälte ju in :-) Tack snälla ni för en trevlig kväll.

Igår var det ju tredje advent vilket innebär adventsmys hemma hos oss. Jag var lite seg när jag vakna, kände mig febrig. Men blev lite bättre under efter middagen. Vi åkte och köpte vår första riktiga gran, en stor och super fin kungsgran. Den pyntades och nu luktar hela huset gran. Sedan åt vi tacos och kikade på julfilm.

Idag är jag hemma från jobbet. Har inte sovit på hela natten pga min feber. Jag har blivit varm och kall typ 100 gånger. Sedan kan jag knappt andas genom näsan, öronen gör ont och halsen har svällt upp. Börjar dock känna mig lite bättre efter några Alvedon. Imorgon ska jag jobba igen.

Hoppas alla har haft en lika mysig helg som oss.

Kram/E