torsdag 17 december 2009

...igår och idag


Igår efter jobbet åkte jag och mamma och köpte julgran hem till dom. Mamma är lika tokig i julen som jag är. Hon älskar tomtar och köper några nya varje år. Men hon plockar inte fram alla, dom får ligga fint i sina kartonger. Min tokiga lilla mamma. Tillbaks till julgranshoppingen, vi åkte till Plantagen direkt efter jobbet. Som tokar sprang vi raka vägen till julgranarna som alla var täckta av 30 cm snö. Skakade av den och sedan var det bara att bära den din kassan och bli genomblöt eftersom vi inte var tillräckligt smarta att ta en vagn. Typiskt oss tänkte vi inte på att mamma har en liten cab och få in en gran på nästan två meter i en bil där man inte kan fälla säten var ett projekt. Efter en jäkla massa fipplandes och några barrstick i händerna (glömde handskar) fick vi in granen i framsätet, phu. Hon är tokig min lilla mamma.

Jag startade morgonen med lite shopping. Klickade hem den underbara tröjan från Vila som jag har längtat efter ska komma till nätbutiken. Wieee, en julklapp till mig själv.

Nu ska jag fortsätta jobba. Idag kommer vi åka och handla all mat inför julen. Orkar inte bråka med alla andra människor typ dagen innan. Ikväll kommer svärmor och L hem till oss och äter lite mat.

Kram/E