onsdag 16 december 2009

...jag HATAR skatteverket

Efter att ha köat i tjugo minuter för att få ställa en endaste fråga, när det väl blir min tur så bryts hela samtalet. Jag ringer då sedan upp direkt igen och då säger den där jäkla kärringen att det är många som ringer nu, prova igen senare. Jag verkligen hatar den korkade myndigheten där ingenting verkar funka som det ska. Jag hatar ROT avdraget där man som företag blir lidande för att dom inte kan göra sitt jobb ordentligt. Nu sitter jag i kö igen, plats nr 46 beräknad kötid 19 minuter. Hm! Vem ska betala mig mina förlorade 40 minuter, jag kanske ska skicka en faktura till Skatteverket? Vem vet, dom kanske är så korkade att dom betalar den?

... när jag väl kommer fram efter mitt andra försök då ska hon koppla mig till någon som har kunskap om hur ROT avdraget fungerar. När hon kopplar mig vidare kommer jag till en röst som säger att det är så många som har frågor om ROT avdraget så vi har ingen telefontid längre, du kommer få besked inom fyra veckor vad som händer med ditt ärende. Nu har dett gått 5 veckor, så inte ens det kan dom hålla.

/Elma