onsdag 20 januari 2010

...har jag tagit mig vatten över huvudet?

Veckorna bara drar förbi och jag hinner inte med nånting känns det som. Var det ett dumt drag av mig och börja plugga samtidigt som jag ska jobba? Hm!

Idag har jag hunnit med jobb ett par timmar på förmiddagen. Sedan var det dags för första föreläsningen som höll på i tre timmar. Jag kände mig galet peppad inför min första föreläsningen på högskolan. Jag hade förberett mig noggrant med block, pennor i olika färger och självklart hade jag skrivit ut föreläsnings anteckningar. När jag klev in i salen självklart 20 min tidig var jag på strålande humör. När sedan föreläsningen satte igång var jag så glad för att jag förstod allt karln pratade om. Sedan blev det en kort rast och efter rasten blev det bara kaos. Jag förstod inte ett ord vad han prata om och ju mer tid det gick ju mer frågande såg jag ut och vara. Såg mig omkring i salen och försökte se om någon annan såg ut som ett frågetecken men nopp, det vara bara Elmic som satt och bet på naglarna och funderade på om det verkligen ska vara så svårt. Efter föreläsningen var skallen proppad med massa konstiga begrepp och då var det bara att ta tag i grupparbetet. Vi valde vilka företag vi ska jobba med samt så fick jag lite uppgifter, eller jag tog på mig uppgifterna själv. Har sedan gett mig på boken "hundra år av marknadsföring" och läst typ 1/4. Behöver förstå mig på den inför första inlämningsuppgiften.

Jag och Mattias har hunnit med ett träningspass. Sedan har Mattias stått i köket och bakat bröd. Mums, snart blir det en macka med marmelad och en kopp varmchoklad. Jag ska även ge mig på boken igen.

Håll tummarna för mig/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar