onsdag 27 januari 2010

...jag är stark som en man

Kolla uppfarten, jag är ju grym!


Jag måste verkligen ge mig själv lite beröm. Kom hem efter jobbet och hela tomten var täckt av snö. Vi hade inte slungat efter senaste snöfallet så det var lätt 30 cm på vissa ställen. Som jag tidigare nämnde fick jag ställa bilen vid OKQ8 för att sedan skotta uppfarten en bit så att jag kommer in med bilen, när detta var gjort så skulle duktiga Elma köra in bilen i carporten, trodde jag ja. Jag får in bilen på tomten, men hela bilen fastnar och det går inte att åka fram. Jag går ut ur bilen och försöker gräva fram den, inte ens då funkar det, jag stänger av anti spinnen och nopp inte då heller, jag försöker lägga den i friläge för att sedan putta loss den och nej inte det heller. Nu står bilen helt på sniskan och bakhjulen har nästan åkt ner för muren. Så jag ringer min bror, han kommer över och gräver fram den och efter mycket om och men fick vi in bilen i carporten. Då insåg jag att om jag inte gör något åt snön idag så kommer det vara K A T A S T R O F imorgon. Så jag drar fram snöslungan som en riktig karl. Först fattar jag inte hur man startar den, så jag drar och drar i det där "repet" och inget händer. Blir lite arg så slungan får sig en liten spark. Sedan böjer jag mig ner och ser en on/off knapp. Skäms lite, men ingen ser ju mig så jag får igång slungan. Kör runt på tomten som en tok. Armarna blir spaghettiarms och fötterna var genomsura. Men jäklar va grym jag var. 3/4 av snön lyckades jag slunga bort sedan tog bensinen slut. Så jag tog fram skottspaden och blev ännu mer grabbig. Men nu är snön borta. Synd att det fortfarande vräker ner och att jag kommer få göra samma sak imorgon bitti för att få ut bilen.

Oj, långt inlägg det blev.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar