söndag 3 januari 2010

...nervös

18:e januari närmar sig med stormsteg och för varje dag som går blir jag mer och mer nervös. Som ni säkert vet så ska jag börja plugga den 18:e, jag kommer ju bara läsa 30 p till att börja med. Men jag är bara så galet nervös, nu är det väldigt många år sen jag pluggade sist och jag har verkligen glömt bort hur det känns att plugga. Sedan snurrar alla tusen miljarder frågor i skallen och jag känner mig som första dagen på gymnasiet. Jag är så jäklar pirrig och nervös, tänk liksom om jag är trög och inte fattar nånting, tänk om ingen vill prata med mig, tänk om jag inte klarar av kurserna, tänk om jag inte orkar sköta mitt jobb samtidigt? Nej usch, denna ångest får gärna släppa snart.

/E

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Det kommer att gå alldeles utmärkt. Du fixar det hur bra som helst. Det är bara att våga fråga om det är något man inte fattar. Detta har jag lärt mig efter några års plugg. Så spännande att göra något nytt. Du är så tufft som tar det här steget. Jag tror på dig. Ha det bäst så hörs vi när jag kommer tillbaka till Vås den 12. Nu ska min sista tenta dö :) Kram, kram

    SvaraRadera