söndag 21 mars 2010

...en helg som försvann


I fredags var jag i skolan fram till lunch sedan jobbade jag ett par timmar efter lunch. Min kära Mattias passade på och springa hem från jobbet, 22 km. Han är inte helt frisk men jag älskar han en massa ändå. När han väl kom hem tog vi oss in till stan och hyrde en massa filmer, köpte godis och hämtmat och svängde även in på bolaget och köpte några öl, mums. Kvällen spenderades i soffan med september issue, inte alls så bra som jag hade förväntat mig. Men sevärd absolut.

Lördagen bjöd på härligt vårväder med många plusgrader och strålande solsken. Vi tog en sväng på stan och åt en mysig lunch på systrarna som vanligt. Mattias shoppa lite vårskor och jag köpte lite skräp på HM och Gina. Vi åkte sedan hem till Mattias mamma och hennes L och bjöds på fika, trollen var också på besök så det blev verkligen en bonus. När vi sedan kom hem såg vi 2012 och New Moon i bion, käka lite godis och drack lite vin.

Idag har vi pysslat hela dagen. Vi har städat, möblerat om, tvättat, Mattias har bakat och nu har vi precis ätit nybakade scones och druckit te. Snön har vräkt ner hela dagen och det har lätt kommit mellan 15-20 cm. Undra om det nånsin kommer bli vår på riktigt?
Hoppas alla haft en myyys helg.

Kram/Elma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar