onsdag 17 mars 2010

...i need change

Jag har slängt in mina vinterjackor långt in i garderoben och om det nu skulle vända och bli - 20 grader skulle jag i ren protest vägra vinterjackan. Nu är de vår, och jag har bestämt att den har kommit för att stanna.

Varje år när våren infinner sig får jag ett extremt behov av att förändra mig. Jag ser verkligen ut som skit, mitt hår är risigt som tusan och utväxten är helt galen, kroppen är rund och go efter vinterns tröstätande och hyn är blek som ett kritvitt papper. När jag ser mig i spegeln ser jag inte längre Elma, det är något som kanske liknar Elma men det är definitivt inte den Elma jag vill vara. Så nu jäklar måste jag ta tag i det här. Frisören är bokad till nästa helg, dock vet jag inte vad jag ska hitta på för kul. Kanske klippa lugg? Viktnedgången tar jag tag i efter den kommande helgen och hyn får fortsätta vara vit ett tag till då solarie skrämmer mig och dessutom så luktar de illa och jag blir spyfärdig. Nog med gnäll om mitt yttre.

Dock mår jag jäkligt bra i övrigt just nu. Skolan rullar på och jobbet har nog aldrig varit så roligt som de är nu. Jag träffar massa intressanta människor och knyter en massa nya kontakter och de gör mig väldigt lycklig. Jag känner mig taggad inför våren och alla utmaningar som komma skall.

/E

1 kommentar:

  1. Det låter som det är mig du beskriver, tjock, utväxt och kritvit...=)

    SvaraRadera