lördag 13 mars 2010

...igår och idag


Igår tog jag och mamma en lite sväng på stan. Blev inga större investeringar (min shopping är investeringar) bara en vår jacka och present till en nyfödd liten pojke. Mamma däremot gick bananas och köpte en massa fint. Vi tog även en mysig fika på Systrarnas.
När jag sedan kom hem hade Mattias städat hela huset och lagat massa god mat. Efterätt blev det också. Bortskämd jag är.
Idag vakna vi av solstrålarna som hittade in genom vårt sovrumsfönster. Super härligt. Då vi inte hade några speciella planer för dagen bestämde vi oss för att åka till Sätra Brunn och äta en mysig lunch. Sätra Brunn påminner mycket om Grythytta, trevligt lite ställer där man kunde shoppa hemma gjort godis och mumsiga marmelader. Vi åkte även en sväng till Sala där vi typ aldrig har varit fast vi bor typ 20 min därifrån. Strosa lite på "stan" och köpte en massa härliga vårblommor.
Nu har vi tagit oss ett glas vin, dags att ladda inför Melodifestival finalen som vi ska se hemma hos J och T.
Ha en trevlig lördag
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar