tisdag 16 mars 2010

...jag blir galen

Jag har verkligen varit en super kass bloggerska, men jag har haft såå mycket att göra så jag känner mig helt slut och det är bara tisdag.

Vår helg avslutades med en lugn och skön söndag i solen. Vi satt ute på baksidan och bläddra i resetidningar och drömde oss bort.

Igår hade jag en jobbig dag, tänker dra de lite kort då jag inte orkar tänka på det mer. I delkursen organisation håller vi på med ett grupparbete. Ett väldigt roligt sådant då vi håller på och skriver om ICA. Och eftersom Mattias jobbar på ICA kan man snabbt få svar på frågor man har. Vi är iaf en bra grupp, men ibland är det vissa som kanske inte tycker att man behöver närvara hela tiden vid bestämda tillfällen. Jag som har ett heltidsjobb har varit med vid varje tillfälle och en person i gruppen som inte har något jobb men dock två barn har missat de tre senaste gånger. Och när vi skrev vårt gruppkontrakt bestämde vi att vi skulle vara ärliga mot varandra. Så när den personen inte dök upp igår vid bestämd träff för grupparbete fick jag spel. Jag skickade då ett mail och skrev till den personene att jag inte tycker att den bidrar lika mycket som vi andra. Herre gud, de skulle jag verkligen inte gjort. Denna person tolka det som att jag inte gilla att den har barn samt att jag har ju faktiskt ett jobb och som jag ibland behöver vara på. Daaaaah, alla tillfällen vi har bestämt har jag ju kommit först och gått sist, va faaaaan hur kan man ens ta upp mitt jobb. Jag fick iaf spel och än en gång fick jag ångra mig för att jag var ärlig. Jag blev ännu mer ledsen när denna person skickade ett mail till resten av gruppen och skrev att jag inte gilla personens barn. Shit alltså, jag älskar ju barn. Varför ska man tolka det så. Jag blir galen. Imorgon är det dags för grupparbete igen, så vi får väl se om denna person dyker upp då. Jag vill även tillägga att denna person inte skrev en endaste sida till förra grupparbetet heller och dök upp nästan lika sällan då som nu. Jag hatar grupparbeten har jag insett.

Efter min kaos måndag i skolan avslutade jag måndagen med ett mycket trevligt möte med marknadschefen på Mimer. Jag och hon ska tillsammans fixa iordning visningshelgen för Tibble lördagen den 17e april. Så nu är det full fart med marknadsföringsarbete och annan planering kring detta som gäller, det är verkligen så kul.

Idag har jag fått en efterlängtad heldag på jobbet. Han hunnit med massor. Nu ska jag förberede inför morgondagen.

So long/Elma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar