onsdag 19 maj 2010

...härliga onsdag, eller?

Tentan närmar sig med stormsteg och jag börjar känna mig mer och mer nervös för varje dag. Känns inge bra i magen och alla dessa förbaskade kalkyler vill inte fastna i skallen. Men jag kämpar på, blir det u så blir det. Ingen big deal.

Idag har jag iaf spenderat större delen av min dag med tentaplugg. Har läst i böcker, försökt lösa övningsuppgifter, lästa i böcker igen och så vidare. Efter att ha suttit i skolan fram till två från åtta insåg jag att magen var rätt så hungrig. Så jag tog mitt pick och pack och begav mig ner på stan där jag åt lunch i min ensamhet på Systrarnas, dock hade jag mina böcker som sällskap så helt ensam var jag inte.

Efter dryga två timmar på fiket knalla jag iväg till Appel store och köpte en Mac Book Pro till Matte. När mamma sedan plocka upp mig åkte vi ner till Öster Mälarstrand och kika in mysiga Affair.

Eftermiddagen har spenderats med trädgårdspyssel, bla häckklippning (dock ej på höjden). Middagen bestod av våfflor med jordgubbar, me like :-)

Nu är jag åter igen tillbax hos mina kära böcker. Skallen börjar säga ifrån men vi kör på en liten stund till. Om de är någon som har något tips på hur man tentapluggar så bring it on :-)

/E

2 kommentarer:

  1. Elma: Jag antecknade alltid ner det viktigate ur böckerna för att sedan endast plugga in mina anteckningar. Funkade för mig...sedan är det alltid bra att kolla på tidigare tentor om det finns några för att få en bild av hur frågorna kan se ut!
    är övertygad att du kommer att fixa detta galant!
    kramis

    SvaraRadera
  2. Kämpa på! Jag vet att du kommer att fixa det. Det tips jag kan komma med är att skriva ner så mycket du kan och göra övningsuppgifter. Dina kurser är ju lite annorlund från det jag plugga :) Själv märkte jag att det fastande mer om jag skrev mycket istället för att bara läsa. Ring nästa gång du vill ha lunchsällskap. Kram

    SvaraRadera