onsdag 28 juli 2010

...gone fishing


Idag har vi spenderat dagen ute på sjön ( tydligen säger man ute på sjön fast det är hav ). Jag börjar iaf greppa det här med båtliv, jag har slutat kalla rep för snören och jag har lärt mig att man inte parkerar en båt, nepp man lägger tydligen till, kuddarna som gör att båtarna inte slår i varandra heter inte livbojar, det är fendrar. Är jag inte grym? Vi har haft en toppen dag än så länge, sista timmarna på sjön fick jag en liten kurs av L på hur man fiskar, och vet ni, jag älskar och fiska. Jag kommer köpa mig ett fiskespö :-) Dock blev det ingen fisk, men det gör inget :-)

Nu står Mattias mamma i köket och vi andra sitter ute i strålande solsken och dricker mumsigt vin. Jag och Mattias ska ge oss ut på en liten promenix också.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar