måndag 19 juli 2010

...helgen

Helgen har varit sådär lugn som den bara kan bli. I lördags var vi en sväng till Eskilstuna och shoppa, jag gjorde ett par reafynd på Monki och Mattias handla också lite prylar, dock ej på Monki. Vi åt även en supergod lunch på Papas Tapas i E-tuna. Jag åt en stor nachos och Matte slog till på en burgare igen, undrar om han försöker biffa till sig lite?
Efter vår tripp till E-tuna hyrde vi lite filmer och spenderade kvällen i soffan då det regna, jag såg min första skräckis på många många år. Efter att jag hade sett första SAW filmen för många år sen har jag haft mega ångest för att se skräckisar, men det gick bra. Höll för öronen när det blev allt för läskigt.

Söndagen spenderades med sådant som man inte bryr sig om när det är fint väder som tvätt och städning. Jag tvättade fyra maskiner, strök och det absolut viktigaste var att jag hann renas ur och organisera både mina och Mattias garderober, känns skönt. Nu kan man fylla på med nytt inför hösten :-) Sedan var vi även hem till Mattias syrra för att fira hennes födelsedag. Det bjöds på mumsig mat och grym egen kirrad Daimglass :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar