måndag 20 september 2010

...glad, men samtidigt ledsen

En trött Elma i skolan...

Jag vet inte riktigt vad jag ska känna eller tycka. Moderaterna gör sitt bästa val någonsin och får hela 30 procent. Jag borde jubla och vara överlycklig men jag är inte det. Jag blir tokledsen att 5,7 procent av Sveriges befolkning har gjort något så dumt som att rösta på SD. Det är så oansvarsfullt och jag kan inte förstå hur dessa 5,7 procent tänker. Ja ja nog om det, Alliansen blev störst och får fyra år till, dock är verkar det bli en minoritetsregering. JÄKLA JÄKLA SD.

I Västerås ser det dock ut som att det blir maktskifte, det ser ut som att de rödgröna får ta över. Och här vill jag säga JÄKLA JÄKLA MP som bytte sida (Samarbetade tillsammans med Alliansen i Västerås fram till för någon månad sedan). Dock är det inte helt klart i V-ås än, så håll tummarna för oss.

Nu är jag i skolan, trött som en tok då vi var på Valvaka och fortsatte sedan titta på Valvakan på tv:n när vi kom hem, så la mig i sängen runt 02.00 och klev upp 05.30. Ja ja, det kommer gå bra. Lite bilder från Valvakan kommer upp i efter middag.
/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar