måndag 18 oktober 2010

...all denna oro


Hösten är verkligen en jobbig tid. Jag är så extremt trött och allt jag ska göra kräver så mycket energi och den varan har jag inte mycket av nuförtiden. Av någon konstig anledning så har jag dom senaste veckorna börjat känna någon skum oro i magen, den är där som en irriterande fluga en varm sommar morgon. Jag funderar hur allt det här med huset ska gå, tänkt om vi inte får det sålt? Vad händer då? Jag funderar över skolan, tog jag mig vatten över huvudet, är 125 procent kanske lite för mycket och tänkt om jag får U, shit behöva vänta till nästa termin för att få göra om det. Jobbet hinner jag knappt med, och när telefonen ringer och det är jobb samtal struntar jag i att svara, orkar liksom inte med den huvudvärken också. Tingsrätten hinner jag knappt med, har fått hitta ersättare för dom senaste 3 gångerna vilket inte är bra. Oh vad ska jag ta mig till? Hur ska jag hinna med allt, någon som har något förslag? Jag tycker ju allt är brutalt roligt så jag vill inte lägga något åt sidan men hur stänger man av oron?

Äsch, nog om tråk. I övrigt har denna dag varit riktigt bra. Pluggat tillsammans med A och vi skrev färdigt vårt PM som ska in imorgon. Jag tror det blev helt ok. Sitter nu på MDH och inväntar Matte, han ska hämta mig runt 16 och sedan blir det hem och laga mat. Min mage säger kurr kurr.

/E

3 kommentarer:

  1. Tack =)

    Usch, det låter inte så roligt att ha så mycket på gång hela tiden. Eller till en viss del så går det säkert bra men förstår om du blir helt slut av allt som du beskriver att du gör. Herrejisses alltså, det var inte lite grejer du sysselsatt dig med.
    Dock vet jag inte om jag kan komma med något bra råd mer än att följa magkänslan. Det försöker jag alltid göra och det funkar för mig. Så om du känner att någonting av allt du håller på med inte fungerar just nu så strunta i det. Du har ju all tid i världen att komma i fatt och man behöver ju inte göra allting på en gång =)

    Såg ert hus på hemnet också, superfint! Det kommer säkert inte bli några problem alls att få sålt. Så jag tror att du kan slappna av på den punkten =)

    Hoppas allting är bra annars! Kram

    SvaraRadera
  2. Men Elmic, du måste ta det lugnt vännen. Jag vet att du vill fixa skolan så snabbt som möjligt, men egentligen är det ju ingen brådska.

    Huset kommer bli sålt, det är nog ingen fara. Ni har väl 1 år på er men så lång tid kommer det inte ta.

    PUSS & KRAM

    SvaraRadera
  3. Du måste tänka på dig själv först och främst. Jag vet att det är svårt. Jag är likadan. Jag håller med Hanna gå på magkänsla.
    Det kommer att lösa sig med huset, det är ju underbart och ni har lagt ner så mycket kärlek i det och det märks. Jag vet att det är mycket men det skulle vara så kul att träffa dig och Matte. Det var alldeles för länge sedan. Hör av er om ni har lust att komma ut på fika eller mat hos oss. Det har ju hänt så mycket på senaste tiden.
    Ta hand om er
    Kram, Kram

    SvaraRadera