måndag 14 februari 2011

...dag 02, min första kärlek

Nämen va passande detta blev då. Att skriva om sin första kärlek på alla hjärtans dag.
Jag vet inte riktigt vem min första kärlek var. När man var sådär pytteliten så blev man ju kär var och varannan dag, dock minns jag att jag var tokkär i en kille i hela fyran och femma. Han var en sån där poppis kille som alla tjejer va kära i. När jag var sådär liten så var det skit coolt att skriva kill/tjej listor och en dag fick jag veta att jag var trea på hans tjej lista. Jag blev så himla glad och förstod att de två innetjejerna i skolan var före mig på listan. Då jag visste att de hade kille (det var på den tiden man bara höll i hand) tänkte jag att jag nu hade min chans. Så på ett disco i femman gick jag fram och frågade om han ville dansa, jag fick ett ja till svar och jag svävade på moln. Jag vågade aldrig fråga chans, men det gjorde inget han var iaf min första kärlek :-)
/E

1 kommentar: