söndag 20 februari 2011

...dag 06 – om det här vore min sista dag, dag 07 – vänner, dag 08 – favoritsaker

Dag 06, om det vore min sista dag.

Nästan samma dag som jag började med denna lista insåg jag att detta var för stort antagande. Men har man gett sig in i leken får man leken tåla. Nu ska jag försöka berätta lite om hur jag skulle spendera min sista dag. Detta är ju bisarrt svårt och något jag inte ens kan föreställa mig, men troligen skulle jag spendera den med mina nära och kära. Jag skulle dra med alla på någon rolig aktivitet så att vårt sista minne tillsammans blev tokroligt. Jag vill ärligt inte spekulera i detta något mer då det känns sorligt så vi skiter i detta nu och kör vidare på nästa punkt :-)

Dag 07, vänner.

Jag är en otrolig social person och har nog ganska lätt att finna kompisar, men vänner har jag några få och de få jag har räcker mer än väl. Jag har ett par gånger blivit bränd av personer jag trott är mina vänner och efter att ha gett dessa personer otaliga chanser har jag nu efter många år insett att de kan dra åt helvete. Jag har en förmåga att lite för snabbt börja lita på personer, men man lär sig. Min absolut bästa vän är så klart min Mattias. Vi delar allt med varandra och det finns få personer förutom min mor som känner mig så väl som han gör. Jag har även under de senaste åren skapat många gemensamma vänner tillsammans med Mattias som ligger mig galet varmt om hjärtat.

Dag 08, favoritsaker

Denna var ju svår. Jag har inga direkta favoritsaker och jag har jätte lätt för att göra mig av med saker. Jag är liksom ingen samlare. Men jag har en sak som kanske är den sak jag skulle slita med mig ut ur huset om det började brinna och det är min och Mattias "minneslåda". Den innehåller massa härliga minnen från vår tid tillsammans samt minnen från tider då vi inte fanns i varandra liv. Jag gillar också vår dator då den innehåller alla bilder, så det får bli mina två favvoprylar.

/E


1 kommentar:

  1. hej kusin , det som du skrev om vänner...det e verkligen sant, håller med dig för fullt...så känner jag med alltså, nu e mina vänner min familj och släkt men allt annat är en bra fråga faktiskt???!!!! Går ej att lita på ... stor kram av mirela

    SvaraRadera