söndag 3 april 2011

...helgredogörelse

Sista bilden på huset tagen i fredags

I fredags var det dags att lämna ifrån sig nycklarna till vårt hus. Jag var jätte känslig hela dagen och tårarna kom var och varannan sekund. 10.30 mötte vi upp vår mäklare samt köparna och jag höll på dö, känslorna bara bubblade i mig och tårarna samlades i ögonen fler gånger. Egentligen borde jag inte vara ledsen då vi är påväg till något bättre så jag skyller på graviditetshormonerna. Jag kan inte ens hålla tillbaka tårarna nu när jag skriver detta sittandes på ett golv i vår nya lilla etta. Soffan kommer levereras den 14:e så fram till dess är det sängen och golvet som gäller. Efter att affären var klar åkte jag och skrev tenta i Handelsrätt som gick blä dåligt. Hade två tentor samma vecka och hade svårt att strukturera upp plugget. Men men, ny chans i juni. Efter en jobbig och känslosam dag åkte jag och Mattias ner på stan för en mysig middag. Vi gick in på Frank och chansade, och fick bord, vi åt självklart Frank Rules och jag kunde då börja släppa den intensiva dagen lite. Mysig kväll med min Matte.

Lördagen bestod av mys med min underbar kusin S, hennes man I och deras helt helt helt underbara barn A och S. Jag älskar verkligen min underbar S och hon är verkligen en grym mamma till sina små troll. Lilla S hade blivit en stor tjej och Mattias var den stora favoriten då han hade med en Barbie och godis till henne. A var busig och man fick inte släppa ögat från honom, men vad han än hitta på gick det inte att bli arg på han för han har troligen det sötaste leendet jag någonsin sett på ett barn. Tack underbar kusin för att ni förgyllde vår helg, krama S för chokladkakorna hon köpte till mig och Mattias, vi mumsar på dem ikväll till filmen.

Idag har vi haft fullt upp. Grävningen på tomten i veckan har gått bra, dock har vi stött på några riktiga bamsestenar som vår grävare inte får upp så snälla grannen erbjöd sig att hjälpa till idag då han har en monster grävare. Efter jäkla massa letandes hittade vi på avloppsledningen som var nere på 3,5 meters djup vilket tydligen är rätt ovanligt. Pappa som är en hjälte klättrade ner i hålet och skulle koppla på våra ledningar men stenar och jord rasade och det blev lite panik. Men då han är jugge med varmt blod slet han av sig både jacka och t-shirt för att torka av rören så att de gick att mecka på. Två timmars hårt slit men dom fick fan till det till slut. Jag var inte till någon hjälp då jag tyckte det var smart att dra på sig ett par Converse i leran :-). Imorgon kommer rörmokare och resten av grävningen fortsätter. Håll tummarna att allt går bra. Efter några timmars jobb på tomten åkte vi hem till mams och paps för att säga hej då till kusinen min och sedan jobbade jag ett par timmar och Mattias och pappa lastade armering mm. som ska ut till tomten imorgon. Nu är både jag och Mattias heelt slut och ska se en film i sängen.

Hoppas allas helg varit bra.

Kram/E

1 kommentar:

  1. NAAAW va fint skrivet,tack själva för allt,vi hade jätte roligt...jag saknar er jätte mycket...älskar er...kramar selma

    SvaraRadera