söndag 22 maj 2011

...helgens jobb


Se så fint det blir, kan knappt fatta att vi snart ska bo här...

Är helt slut som människa. Detta tempo tar mycket av min energi och det blev extra tydligt då jag började gråta här hemma för att jag gått upp så mycket i vikt, löjligt i know. Jag vet att det är en del av graviditeten, men när man har ett bråkigt förflutet till det där med vikt så blir man lite knäpp. Men Mattias säger att jag är fin så jag får tro på honom, även min mor, Mattes mor och L har sagt att jag är fin så jag måste sluta nojja, annars kommer jag blir galen.

Denna helg har mestadels spenderats på bygget. Jäklar va vi har jobbat hårt. Massor har blivit uträttat och det går undan, varje dag händer så mycket att man knappt tror att det är sant. Igår jobbade pappa och Matte med panel på framsidan och jag och mams målade. Idag har vi på förmiddagen städat sedan har pappa och mamma spikat panel, jag och Mattias har isolerat och Mattias mamma och L har målat. Tack alla goa ni som offrar en solig söndag för att hjälpa oss med huset. Det betyder massor.

Nu ska vi äta lite mat, sedan blir det ett filmmarathon.

/E

4 kommentarer:

  1. Huset blir så fint! Och duuuuuuuuu är superfin Elma så det så!

    SvaraRadera
  2. gumman tänk inte på det ...det ingår i graviditeten ... det kommer gå bort sen om du håller dig i gång .. så är det bara...bara att ni är friska så går det att fixa allt sen. kram

    SvaraRadera
  3. ojojoj va duktiga ni är...dobra ste ekipa...det händer mycket...så snyggt det blir....ang din vikt...neeee du e snygg tro mig du har inte alls gått upp så mkt,jag såg inget iaf bara lite mage....snygg e du...kram kusin//selma

    SvaraRadera
  4. Inget du ska tänka på nu, du ska äta som vanligt:) men sen när du har fått barn då ska du tänka dig för hur mycket du äter man kan väldigt lätt gå upp för mycket tror mig jag vet kako je:)

    SvaraRadera