lördag 18 juni 2011

...förlossningsprofylax


Idag påbörjade vi vår profylaxkurs. Jag hade inga direkta förväntningar när jag kom dit men blev faktiskt rätt positivt överraskad. Idag var det mest introduktion så vi fick inte göra så många övningar, men det blir fler andra och tredje gången. Dom andra paren som var med var kanske inte några vi kommer börja hänga med, men det är trevligt och träffa människor som ska får barn ungefär samtidigt som oss.

Mitt mål med denna kurs är att jag ska klara av att föda så naturligt som det bara går. Det vill säga ingen bedövning, jag är inte anti lustgas men stora sprutor i ryggen lockar inte ett dugg. Sedan är det bra att Mattias får lite kött på benen hur han kan stötta mig och samtidigt hålla sig sysselsatt under förlossningen :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar