fredag 29 juli 2011

...fast på landet

Det var en mycket trevlig kväll hos mina föräldrar igår. S och I bjöd på super god mat och underhållningen stod barnen och chihuahuan Pricken för (mamma och pappa är hundvakt i några veckor). Min kusin S är en grymt go människa och ärligt talat tror jag inte ens hon skulle kunna göra en myra illa. Tack snälla fina ni för den alldeles för dyra inflyttningspresenten, ni hade verkligen inte behövt.

Idag är Mattias på jobbet en sväng och jag befinner mig hemma. Då vi fortfarande bara har en bil innebär det att jag är strandsatt här till han kommer hem, men det gör inget. Jag har fullt upp, alla bebiskläder ska tvättas så det är det jag pysslar med nu. Jag är super noga och använder inget sköljmedel, bara något skonsamt sensitive tvättmedel utan parfym, har hört att det är det som gäller :-) Jag tvättar också bara några plagg i taget, vill inte riskera att något får en ny kulör, händer då och då när Elma tvättar.

Vill även passa på och visa bebisens nya spargris. Vi köpte den i E-tuna igår och den är helt gigantiskt, gör sig inte riktigt rättvis på bild. Jag tycker den är ursöt, Matte tycker nog bara den är grotesk. Ner har vi kastat ner 15 svenska riksdaler vilket är början på bebisen egna förmögenhet :-)

Just ja, måste även berätta att det tog en timme att ladda upp bilden, men det gick. Hejja hejja landet.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar