lördag 23 juli 2011

...kära norge

När man inte har någon TV (eller jo vi har tre TV - apparater men Viasat kommer och kopplar in alla kanaler om typ 2 veckor) så missar man en hel del händelser som sker ute i världen. Vårt Internet är också mega segt så det tar typ 20 minuter att ladda upp Expressens hemsida.

Idag känner jag mig iaf väldigt tagen efter att ha lyckats läst lite nyheter. Vad i hela friden är det som händer i Norge? Vårt grannland.. Så galet nära och så galet lika oss...

Jag är just nu chockad, förbannad och samtidigt lite rädd. Det är ju helt bisarrt att nästan 90 personer har mist sitt liv på grund av ren idiotism. Jag har många åsikter som ibland troligen är bättre att hålla inom sig men just nu går det bara inte. Jag kan inte förstå hur en endaste människa med lite vett bakom pannbenet kan ha satt ett kryss på Sverige Demokraterna i valet. Troligen har cirka 6 procent av de röstberättigade i Sverige ingen som helst hjärna då de tycker att stolpskott som Jimmie Åkesson förtjänar en plats i Sveriges Riksdag. Ett parti med rasistiska rötter ska inte få ha inflytande i vår riksdag..

Nå ja, idag tycker jag vi alla ägnar en extra tanke till alla de drabbade. Sånt här får bara inte hända, detta är förtusan Europa.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar