torsdag 21 juli 2011

...trädgårdsarbete

Jag har försökt blogga nu i några dagar, men när man är bosatt ute på landet kan jag lova er att Telias mobila bredband inte är det bästa alternativet så nu bloggar jag från bilen, är på väg till jobbet en sväng (Mattias kör vill jag tillägga).

Nu har vi snart bott i huset i en vecka och precis som vanligt så kan jag och Mattias inte bara koppla av och njuta. Istället har vi satt igång med trädgårdsarbetet på framsidan av huset. Målet är att bli klara denna vecka. Vi har köpt växter för en förmögenhet och likaså marmorkross, men jisses va fint det blir. Vi gillar japanska trädgårdar och ska försöka skapa lite av den känslan på framsidan, så växterna som inhandlats är mestadels japanska lönnar, prydnadskörsbär, barrväxter, trollhassel och magnolior. Hoppas bara allt får vara ifred, vi har nämligen hört att det springer mycket djur (rådjur) som gillar att äta planteringar.

Här står en liten del av växterna innan de sattes ner i jorden

Matte utanför Plantagen, barrväxterna dominerar kundvagnen

En tjockis sopar bort jord från muren

Två av rutorna på framsidan är nu klara, 5 kvar som förhoppningsvis blir klara idag :-)

Idag har jag och Mattias varit tillsammans i hela fem år vilket är helt fantastiskt. Det vi upplevt tillsammans under dessa fem år upplever inte många under ett helt liv. Är så galet lycklig med dig, vi är utan tvekan det bästa teamet ever och snart blir vi ett lite större team. Älskar dig sååå mycket.

/E

2 kommentarer:

  1. grattis på 5 års grejen och allt annat ...
    gullig du eee gumman....! kram

    SvaraRadera
  2. Grattis från oss också!Det ser fint ut med växterna,ses snart fina kusin!kram selma

    SvaraRadera