måndag 15 augusti 2011

...hicka

Har de senaste dagarna haft ont i magen, det har nästan känts som mensvärk. Det ska troligen vara så dock är det lite irriterande. Har även fortfarande ont i den nedre regionen, känns ömt och gör extra ont när jag står upp, känns lite som att hela nedre regionen är täckt av en massa blåmärken.. Fast smärtan är lite irriterande så känns det samtidigt lite härligt, det kanske liksom är ett tecken på att det närmar sig?

Det var iofs inte det jag skulle berätta. Igår kväll när jag hade lagt mig i sängen höll jag seriöst på att bli galen, under ca 30 minuter pågick en rytmisk rörelse som kändes lite som en studsboll som studsade i magen. Denna rörelse kändes rätt långt ner i magen där vår bebis hela tiden haft sitt huvud. Jag höll iaf på att bli galen då det höll mig vaken, imorse när jag kom till jobbet var jag tvungen att googla detta fenomen och gissa om jag blev glad när jag läste att det var hicka. Tårögd och fjollig blev jag när jag insåg att vår lilla skatt i magen hade hicka i typ en halvtimme. Lilla lilla trollet.

Imorgon är det fulla 33 veckor, vi börjar även vår så kallade föräldrarutbildning, hoppas det ska vara givande. Vi ger det en chans iaf.

/E


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar