tisdag 6 september 2011

...dagarna

Bloggen blir allt oftare bortglömd har jag märkt. Egentligen skulle jag kunna skriva hur mycket som helst då min skalle är rätt fullproppad med tankar, men jag har inte tålamod då vårt mobila bredband här hemma inte vill samarbeta, det är segare än segast.

Tänkte att jag skulle uppdatera er om bebisens läge. Igår var jag ju hos min BM för en extra koll. Och gissa om en glad Elma gick därifrån vetandes att bebisen hade lagt sig med huvudet nedåt. Detta är såklart fortfarande ingen garanti men det känns iaf jäkligt bra att slippa fundera över det här med kejsarsnitt just nu, var ju inte sådär jätte sugen att skära upp magen om man säger så. Nu håller vi tummarna att hon snabbt fixerar sig och ligger kvar med huvudet neråt. Jag har väldigt svårt med sömnen nuförtiden och stiger upp snitt fyra gånger per natt för att gå på toaletten, att jag sedan knappt sover när jag ligger i sängen för att bebisen stökar är ju en annan femma. Jag försöker nu intala mig själv att de 6,5 veckorna som är kvar (om jag går över tiden 2 veckor) inte inte är så farligt länge :-) Men det går sådär.

Jag håller på och fixar müslibars här hemma och Mattias bakar något franskt valnötsbröd. Huset luktar fantastiskt och jag känner mig som Leila...

So long/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar