torsdag 1 september 2011

...en tokig bebis

Det var riktigt länge sedan jag tog mig tiden att slänga in ett inlägg här, men bloggen blir lätt bort prioriterad när man har massa annat och pyssla med. Bland annat har en stor del av denna vecka bestått av att hjälpa mina päron med flytt och allt pyssel som hör till. Mattias har mestadels befunnit sig på jobbet då han vill jobba undan en massa innan bebis anländer.

Tänkte skriva lite om hur jag och bebis mått den senaste tiden. Idag hade jag ett BM besök och befinner mig nu i vecka 35 + 2 vilket innebär att vi närmar oss slutskedet, skönt. Jag har de senaste dagarna haft kraftig smärta i magen som fortsätter hålla i sig. BM rekommenderade idag att jag skulle ringa förlossningen om den inte snart släpper, jag ska dock försöka stå ut några dagar till innan jag ringer. Fick även lite andra tråkiga besked hos BM idag, vår fina lilla dotter har valt att inte vända sig rätt, dvs med huvudet nedåt. Nu ligger hon vågrätt i magen med huvudet på vänster sida och fötterna på höger sida. Nästa vecka ska jag till BM igen för att se om bebis snurrat runt, dock var chansen rätt liten till det då det nu var så trångt. Om hon inte snurrat på sig självmant får jag åka upp till förlossningen där läkare försöker vända henne. Det lät på min BM att det också kunde vara rätt svårt. Om de inte lyckas vända bebisen rätt får jag tid för kejsarsnitt i vecka 38. Tråkigt som fan men ärligt så skiter jag i hur hon kommer ut, bara hon kommer ut och mår bra så är jag glad. Dock känner jag mig lite nere nu, men jag fortsätter hålla tummarna för en "vanlig" förlossning.

Det var det.

/E

2 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas att hon vänder sig!!! Eller att vändningsförsöken lyckas annars!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas på de bästa kusin<3

    SvaraRadera