torsdag 27 oktober 2011

...och så idag

En liten tjej i en stor säng

Här hänger jag

Tre och en halv vecka efter förlossning, lääängtar som bara den efter mina jeans

Lilla Freja fortsätter vara ett litet plåster på mig och bestämmer verkligen hur mina dagar ska se ut. Fram till för en liten stund sedan har jag burit på henne, till slut somnade hon i min famn. Försökte lägga ifrån mig henne i soffan, babynestet, vaggan, hennes säng men inget funka. Tillslut gick jag in i vårt sovrum och la henne i vår säng, och yes box Carpen diggar hon. Kräsen liten tös vi har. Jag har tagit med mig datorn in i sovrummet och sitter nu på en bänk vid fönstret och väntar på att hon ska vakna. Har under hennes korta sovstund hunnit snygga till mig lite, läst lite mail och bloggat, snacka om att det gäller att ta vara på tiden :-)

När Mattias kommer hem hoppas jag att vi hinner med en sväng till Ikea, sist vi var där glömde vi köpa galgar och alla fina kläder Freja har ligger vikta. Vi kanske lyckas få i oss en bit mat också.

...nu vaknar hon.

/E

1 kommentar: