tisdag 25 oktober 2011

...redan mammig

Underbara människa i sin nya jacka. Tagen igår innan vi åkte hem till mormor, morfar och morbror.

Jag trodde knappt bebisar som är tre veckor gamla hade förmågan att förstå vem som är deras mamma. Men det verkar vår lilla dotter göra, hon är helt galen i mig och vill bara vara med mig. Det är väldigt mysigt att hon vill vara mig nära hela tiden men det medför också att jag enbart är Frejas mamma och inget annat. Idag har jag inte ens hunnit komma ur myskläderna, nu när Mattias kom hem fick jag äntligen tillfälle att duscha. Hon har suttit fast på mitt bröst heeela dagen. Nu sover hon för i princip första gången på hela dagen och jag passar på att blogga, Mattias ska laga lite mat då jag inte ätit på hela dagen. Gjorde kaffe tre gånger men alla tre gånger glömdes koppen bort vid kaffemaskinen.

Freja har även blivit mycket mer stabil på nätterna vilket gör mamman och pappan mycket glada. Igår somnade hon vid halv elva, vaknade vid halv tolv och ville bara se att vi var där. Sedan somnade hon om och sov till 03:15, matades och fick ny blöja och sov sedan till 7:00. Så en matning per natt går att leva med, det som är svårt nu är att få henne att somna om efter tre matningen.

Snart vaknar Frejsan, då ska hon matas och badas, hennes två favvo aktiviteter.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar