måndag 17 oktober 2011

...två veckor

Idag blir vår lilla tjej hela två veckor. Känns så himla overkligt att det faktiskt bara var två veckor sedan hon låg i min mage, det känns liksom som att hon funnits i våra liv i en evighet. Jag kan knappt minnas hur livet utan Freja såg ut. Det händer så mycket varje dag och hon utvecklas med raketfart. Hon han redan börjat fästa blicken vilket gör mamman helt bölig, det är en underbar känsla när hon kikar på mig med sina stora blå. Idag har också Mattias börjat jobba igen, so far går det bra. Freja har varit lite ledsen och suttit fast på mitt bröst, men det är mest bara mysigt.

Frukost på stående fot, härligt :-)

Nu gäller det för mig att hitta egna rutiner utan Mattias. Skulle egentligen tagit mig ut på en promenad på förmiddagen men då lilla tösen inte tyckte det var en bra idé har mamman fortfarande inte stigit ur myskläderna. När Mattias är hemma är allt lite lättare då vi hjälps åt, han donar oftast i köket vilket medför att jag äter ordentligt, imorse blev det frukost på stående fot. Insåg även att jag inte hann äta upp den då jag nyss fann skålen i sovrummet halvt uppäten :-) Hm, undrar om jag kommer hinna med någon lunch, ser mörkt ut på den fronten just nu...

/E

1 kommentar:

  1. Det är viktigt att du äter och dricker ordentligt så att mjölken håller sig bra!
    Kramis

    SvaraRadera