lördag 31 december 2011

...året var 2011

Ännu ett år har passerat och jag tänkte att jag skulle summera det lite kort. Jag tycker by the way att detta år knäckt alla tidigare år med hästlängder, undrar om det kan bero på min lilla sprattlande skatt?


Januari
I januari fick jag veta att det bodde en liten kotte i min mage, en sjukt känslomässig upplevelse då det gick snabbare än planerart :-) Vi gick på kanske årets roligaste fest, maskerad med rock tema. Jag var Tina Turner och Mattias var Jimi Hendrix. Jag jobbade på som vanligt och läste marknadsföring på C-nivå.


Februari
Åkte till Rom med min tokiga familj och längtade efter våren så att husbygget kunde börja. Jobbade och pluggade även här.



Mars
Mattias fyllde 30 och det firades med ett besök på spa och ett litet kalas i gamla huset. Husbygget påbörjades och det första grävskopetaget togs den 25:e mars. Vi var så lyckliga. Vi började även berätta för vänner och bekanta att det bodde en liten bebis i min mage.

April
Flyttade ut ur vårt gamla hus med tårar i ögonen och bosatte oss i en vidrig liten etta på 35 kvm tillfälligt. Husbygget löpte på och plattan gjöts. Vi shoppade grejer till huset och bodde i princip på Bauhaus. Vi gick på det första ultraljudet och fick veta att bebisen var en liten tös.

Maj
Vi målade och målade och målade som tokar. Jag skrev C-uppsats. Våra vänner J och T fick sin lilla W, vännerna M-Å och B gifte sig.

Juni
Vi gick på ultraljud nummer 2 och fick bekräftat att bebis var en liten tös. Husbygget löpte enligt plan. Vi skrev färdigt vår C-uppsats och fick betyget VG. Vi var en sväng till Västkusten och jag började känna mig som en fet heffaklump.


Juli
Vi fick flytta in i vårt helt underbara hus.

Augusti
Inredning av huset och tomten stod på schemat och all vår tid ägnades åt att få huset hemtrevligt innan lillan kom.


September
Jag var bara allmänt less och gnällig och längtade efter att den lååånga graviditeten skulle vara över. Vi försökte fördriva tiden med små resor inom närområdet. I övrigt var september den längsta månaden i mitt liv då jag bara gick och väntade. Jag jobbade min sista dag på myyyyycket länge.


Oktober
Vår lilla tjej föddes i början på oktober. Mer finns inte att säga.

November
Vi gjorde allt i vår makt för att hålla vår lilla dotter nöjd. Vi försökte skapa oss lite rutiner och när vi trodde att vi äntligen hade lyckats brast det. November var en ganska grå månad och tur då var att vår lilla tjej underhöll oss och fick dagarna att flyga förbi.


December
Freja firade sin första jul och snart även sitt första nyår.

Jag har sammanställt året i korta drag. Orkar inte gå in på detaljer då skulle ingen orka läsa detta inlägg. Nu längtar vi efter 2012 och en lååång och härlig vår. Detta år ska jag bli bättre på att ha med mig kameran, insåg när jag skulle plocka fram bilderna till detta inlägg att jag nästan bara har bilder på vårt hus och på Freja :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar