onsdag 28 december 2011

...dagis

Okej nu börjar jag få lite panik inför det här med dagis. Har inte riktigt orkat att engagera mig ännu då januari 2013 känns bisarrt långt bort, men så skulle jag visst inte tänkt. Jag ringer idag till Västerås stad för att se vad som gäller och hur jag ska gå till väga och får veta att det är dagisplats brist i vår kommun. Jahap... Jag kan tydligen bli erbjuden dagisplats vart som helst i stan. Tydligen finns det dom som ställer sitt barn i dagiskö redan på BB, men ärligt talat så hade jag lite annat att tänka på just där och då, och som det verkar nu så har jag visst haft lite annat att tänka på lite för länge. Skulle ställt henne i kö nu tänkte jag men då funkar inte vår Bank ID och jag har ingen aning om hur man får igång det så nu är det bara att invänta pappan, känner mig aningen stressad...

/E

2 kommentarer:

  1. Privat förskola?! :))

    SvaraRadera
  2. Anonym - Absolut, det är ett alternativ. Dock har vi inte funnit några sådana alternativ där vi bor som passar oss. Vi vill gärna att Freja går på dagis där vi bor så hon får kompisar som bor i närheten.

    SvaraRadera