måndag 12 december 2011

...en sjukt trött mamma

En betydligt fräschare mamma i lördags

Lilla Freja har de senaste nätterna inte varit super rolig. Hon somnar som vanligt mellan 19.30 - 20.00 och vaknar sedan någon gång mellan 2 - 4 för mat. Problemet nu är att efter att hon blivit matad inte vill somna om. Inatt stöka hon säkert i två timmar trots att vi gav henne mat i vaggan (bröstmjölk på flaska). Till en början är hon glad men inser sedan själv att hon är trött, och trots det vägrar hon att somna. Detta tär som bara den på mig och Mattias. Jag är idag ett vandrande lik som ännu inte klivit ur pyjamasen, jag håller mig vaken med hjälp av kaffe. Stackars Mattias som måste vara på jobbet. Någon där ute som har något tips på hur vi ska överleva denna fas?

/E

1 kommentar:

  1. hei!! kom plutselig inn her når jeg googlet noe. hvilken fantastisk blogg du har! og gratulerer med søte lille freja. når min datter filippa (nå 10 mnd) var så liten hadde vi samme problem. endte opp med at vi måtte ha henne mellom oss i sengen. selv om vi av prinsipp egentlig aldri skulle gjøre det.. hun ville heller ikke ta napp, men elsket lillefingeren til mamma og pappa. jeg har nettopp bestilt verdens fineste lille ballerinas til filippa. har du sett det australske merket baby bloch?? sååå mye søtt. selges på smallable.com. hilsen målfrid i norge

    SvaraRadera