torsdag 22 december 2011

...julstress

Varför drabbas man av den förbaskade julstressen varje år? I år har vi ju en liten bebis och just därför valde jag att vara ute i god tid när det kommer till julklappsshopping men av någon anledning glömde vi bort allt annat.

Huset ser ut som en katastrof, dammtussarna är mitt sällskap och jag vill liksom inte låta Freja ligga och jollra i sin ensamhet när jag städar och de äckliga tussarna försvinner inte med hjälp av tankekraft. Mat... just ja man brukar äta sånt på julen också och något sånt har vi inte handlat än, planen är att försöka hinna med det idag. Dryck... samma sak där.

Igår hade vi minijul hemma hos Mattias mamma och L, Mattias syster med familj firar jul i fjällen i år och vi ville självklart hinna träffa trollen. Imorgon har vi bjudit över vännerna J och T för bingospel och lite glögg, myspys. Strax ska jag bege mig ner på stan för att fixa och trixa med det sista, jag ska även möta upp min papi för att vara smakråd när han shoppar julisar, han gillar det här med sista minuten :-) Jag ska troligen införskaffa en ny mobil då min sjunger på sista versen. Suck... Massa att hinna med.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar