tisdag 17 januari 2012

...dessa hemska nätter


Freja i sitt gym för en liten stund sedan

Jag vet jag vet jag vet barn sover inte 10 timmar i sträck när de är 3,5 månader, jag har heller inte räknat med det men det börjar ta på krafterna att vara vaken mellan 3-4 timmar i ett svep per natt.

Igår somnade Freja runt 20.00 tiden och sov förvånansvärt bra fram till 01.30. Vid två tiden matade vi henne och försökte få henne att somna om, huvudet studsade runt i sängen som en pingpong boll och ögonen var stängda korta stunder. Vi försökte med allt, vaggning, mer mat, sång, bära henne, klappa henne på kinden, ha henne i vår säng, babysittern men nepp inget funka. Hon ville helt enkelt vara vaken. Tillslut så la vi bara ner henne i sängen och lät henne gnälla och kastar runt med huvudet, då somnade hon till slut vid fem tiden. Det är hemskt att behöva vara vaken den långa stunden, det blir så svårt att somna om.

Hoppas verkligen detta är en fas som snart ger med sig, Mattias måste vara helt död på jobbet och jag är en lagom rolig mamma som knappt orkar bära henne då jag är så trött. Usch, det var dagens gnäll. Nu gör vi denna tisdag till en härlig sådan, snart beger vi oss ut på en promenad så gosaken får lite friskluft.

/E

1 kommentar: