måndag 23 januari 2012

...kallt som tusan


Frejas fina raggisar

Det är så sjukt kallt i vårt hus.

Mattias har tjatat om det i flera dagar och jag har inte riktigt hållit med honom då mina hormoner spökat och jag inte riktigt känt av det. Imorse när jag vakna kände jag hur kalla golven var, gick då och kikade på värmepannan, ute visade det närmre -10 grader och bergvärmen generar på tok för lite ut i huset. Jag tror säkert vi har runt 16 grader inomhus idag. Jag har nu ringt IVT som har lovat att komma ut idag. Det är andra gången de kommer hem till oss och fipplar med pannan, nu får de se till att fixa den 150 000 kr för ett värmesystem som inte funkar är inte billigt. Nåja lite bitter är jag, tur är väl att Freja har dessa fina sockor som gammelmormor stickat till henne.

/E

3 kommentarer:

  1. Så fina!! Grattis och pussa Freja idag hon har ju namnsdag. Kram farmor

    SvaraRadera
  2. Hälsa Freja grattis på namnsdagen idag. Kram Anette Berg (Anders syster)

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni påminde denna virrpanna :-)

    SvaraRadera