onsdag 11 januari 2012

...mammahjärtat


Det finaste tjocka låret i världen

Vilken jäkla tur att Mattias hade möjligthet att komma loss från jobbet för att vara mitt stöd idag. Freja var på det bästa humöret ever när vi kom dit, och enda fram tills den första sprutan sattes i hennes tjocka lilla lår. Hon brast ut i gråt och blev alldeles blå, när Mattias till slut hade lugnat ner henne var det dags för spruta nummer två, denna gång visste hon vad som skulle ske och spände hela kroppen. Hon brast ut i gråt och efter den andra sprutan blev hon om möjligt ännu mer ledsen, jag trodde ärligt talat att jag skulle svimma. Jag fick sitta ner på en stol och hålla för öronen, jag kunde självklart inte titta på när sköterskan satte sprutan i låret, då hade jag nog dött. Mina tårar samlades i kinderna och jag kände mig ruggigt ynklig. Usch, hur ska man klara av detta ännu en gång?

Hon har under dagen varit lite trött och sovit en hel del, på kvällen här hemma har hon mestadels varit sig själv men gråtit när man nuddat henne på benet. Nu har hon fått mat inför natten och somnade i Mattias knä. Fina Freja.

Vår tjej har vuxit så det heter duga, idag är hon 3 månader och 8 dagar och väger 6380 gram och är 60 cm lång. Känns galet att hon är 12 cm längre än när hon föddes och har mer än dubblat sin vikt. Oh kära tid, kan du bromsa upp lite?

/E

2 kommentarer:

  1. Stackars liten, men du får tänka att det är för en bra sak och inte för att vara elak! Vår BVC-sköterska sa att det är OK att ge en dos alvedon till den lilla om det gör ont i benet efter sprutan. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Moja dusa mala i njene debele nogice dobice batine sto su mi djete uboli ljubi nana dusu moju najdrazu na ovom svijetu..

    SvaraRadera