söndag 1 januari 2012

...mattes nyårslöfte


Middagen för de två kommande veckorna

Jag har sån tur att jag är gift med en man som gillar att laga mat, jag är nämligen skit dålig på det och som Mattias brukar säga: Är det mer än två ingredienser när du ska laga mat så är det en garanti att du ska misslyckas, jag tar inte illa upp för att det är dagens sanning.

Mattias brukar aldrig avge några nyårslöften men i år gjorde han det, och det var ett löfte som föll mig i smaken. Mattias har lovat att minst fem dagar i veckan ska laga mat ur någon av våra kokböcker, dvs maträtter han aldrig lagat tidigare. Nu har han planerat de två kommande veckorna och jag ser mycket fram emot våra middagar nu :-) Han är ju som bekant grym i köket så varje middag kommer nog bli en upplevelse.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar