fredag 10 februari 2012

...en mycket bra fredag


Freja sov en stund i babyskyddet när vi kom hem, hon täckte för ena ögat då hon ville leka pirat.


Mumsig mat som bara den, för Västeråsare kan jag varmt rekommendera detta plejs.


Lite presenter till den bästa, badankor, prasselbok, bitring och burk till ersättning/välling.

Äntligen helg, fast jag är ledig om dagarna är det alltid lite extra speciellt att vara lediga tillsammans hela familjen. Jag tycker denna fredag varit mycket lyckad. Förmiddagen hade jag goa S på besök, ganska galet att vi inte träffats på typ tio år. Det var verkligen hur trevligt som helst och kommer garanterat göras om snart igen. Hoppas din lilla tös kikar ut snart.

På eftermiddagen plockade jag och Freja upp min mamma och sedan var det dags att plocka upp Mattias. Mamma hade lovat att ta hand om vår i skatt en stund så vi fick lite egen tid. Vi hade hört så mycket gott om Nya Hattfabriken här i Västerås och var tvungna att testa, så en sen lunch blev det. Galet gott och mycket mysigt att få lite egen tid med min käraste :-) Vi köpte även lite presenter till lillan och hittade även lite kläder till oss.

Nu är godskålen framdukad, vinglaset fyllt och Freja ligger i sängen (fortfarande vaken, men inte ledsen, vi tänkte ge fem minuters metoden en chans). Helgen är helt utan planer vilket är skönt.

Ha en mysig fredag kväll kära ni.

/E

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara apropå sömnmetoderna rekomenderas inte den från 6 månader eller äldre? Det lilla barnet vill ju ha närhet och inte känna sig övergivet. Lycka till

    SvaraRadera
  2. Jag har läst att den rekomenderas på barn från 5 månader, men kan även testas tidigare. Ju tidigare man försöker desto bättre.

    Får se hur det går. Igår somna hon utan någon protest alls så det kanske inte ens behövs.

    /Elma

    SvaraRadera