onsdag 1 februari 2012

...mer eller mindre död

När ska detta gå över? Freja sover skit dåligt och vaknar varannan timme. Nu har hon varit vaken sedan fyra och vi sitter i vardagsrummet och busar, Mattias måste sova en stund innan jobbet så jag tog med mig Freja till upp ur sängen. Hon är inte ett dugg ledsen, tvärtom tokglad men mamman är trööööööött. Det blir väldigt långa dagar när man är vaken mellan 04.00 och 22.00, alltså kan ni fatta klockan fyra har vi sovit färdigt här hemma, det är ju inte mänskligt. Suck...

Tips kära nån! Jag är desperat...

/E

3 kommentarer:

  1. Tänk på att vila när hon gör det... Ta han om er och tänk att det är bara några månader :). Sen skaffar man en till ;) .....ZZzzz/ Anita

    SvaraRadera
  2. Åh, jag lider verkligen m er, men det blir bättre, säger dom! hihi....

    Jag har ju ingen erfarenhet av detta då min lilla är en riktig sömntuta som sover hela nätter och har gjort sedan hon nästintill föddes...Men, har ni testat att låta henne sova kortare stunder under dagen, så att hon nästintill måste sova utav ren trötthet när klockan blir kväll? Man kan ju iaf pröva att hålla henne vaken så länge det går under dagen m små korta naps och försöka bryta mönstret! Det kan ju iaf vara värt ett försök!

    All lycka till! KRAM tilda & charlize

    SvaraRadera
  3. Jag vet, jag älskar också odd molly, men som sagt. Dyrt! Tur att mamma också gillar deras kläder och är snäll och lånar ut ;)

    Jag tror vi kan vilken dag som helst nästa vecka faktiskt. Utom fredag. Välj en dag! =)

    Det är den beryktade fem-minutersmetoden vi har givit oss in på. Och det har inte alls varit så hemskt som jag förväntade mig. Men jag vet inte hur dom tänker om en 4 månaders men googla det så finns det massor att läsa. Vissa rekommenderar det, andra inte. De flesta bvc rekommenderar det har jag hört.. Men det är som sagt om man har superproblem med sömnen. Och det verkar ni ju ha ;) Men läs på ordentligt innan, det gjorde vi. Så får man fundera om det passar en och när man väl gör igång så måste man hålla i det för att det ska funka. Ja som sagt, läs på! =)

    Hoppas ni haft en jättefin dag! Kramar!

    SvaraRadera