torsdag 2 februari 2012

...nu jäklar


Igår satt jag och googla om olika metoder för att få barn att sova på nätterna. Finns ju tusen olika metoder, blev helt slut i skallen. De metoder jag hitta mest fakta om var Anna Wahlgrens metod och så den klassiska fem minuters metoden.

Anna Wahlgrens metod ska vi testa på här hemma, till att börja med. Läste på några bloggar om föräldrar som testat denna metod och de flesta verkar så nöjda. Efter bara några dagar verkar det som att förändring sker.

Jag klickade hem Sova Hela Natten boken igår. Den är nu skickade och borde vara hos oss imorgon. Helgen som kommer ska boken råpluggas och sedan börjar vi med metoden nästa vecka måndag. Nu jäklar ska både vi och lilla damen få sova på nätterna, hoppas jag.

Jag vet inte riktigt hur denna metod funkar men vi ska ge den en chans. Funkar den inte så testar vi "fem minuters metoden", som ni säkert märker är jag desperat :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar