söndag 18 mars 2012

...en lördag och en söndag


I bilen igår på väg till frisören

Helgerna går på tok för fort, dom gick galet fort innan Freja kom och går kanske 300 gånger snabbare nu när gosaken finns hos oss.

Igår fick jag några timmar för mig själv. Åkte hemifrån vid nio för att få håret klippt och färgat hos frisören. Jag tappar fortfarande brutalt med hår och min frisör ville därför vara försiktig, så vi fräschade upp min botten bara. Håravfallet har sedan igår varit värre än någonsin och jag funderar seriöst på om jag inte kommer bli skallig? Tur är väl att jag har ganska mycket hår, så något borde väl bli kvar när detta är över. Efter frisörbesöket åkte jag och tränade vilket, så sjukt härligt. Har idag träningsvärk i hela kroppen och en krasslig hals så idag blir det vila. Lördag kvällen bjöd på en mycket trevlig middag hos S och E i deras nya fina hus, oh så fint det var. Vi bjöds på trerätters och jag och Mattias hade ordnat skjuts så vi kunde ta ett glas vin. Freja var med såklart och hade mycket svårt att finna ro, lilla skruttan.

Idag är det två mycket trötta föräldrar som ska försöka ta sig igenom denna söndag. Vi la oss galet sent igår och Freja struntade väl i det och vaknade kl 6, somnade som tur är om till 7. Vi kommer inte kliva ur myskläderna idag då vi kommer spendera dagen i soffan med film, godis och gos med bästa bebisen.

Hoppas ni haft en fin helg.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar