måndag 19 mars 2012

...hela natten


Freja sov HELA NATTEN och jag är i chock. Jag vaknade kl 6 imorse av att Mattias väckarklocka ringde och jag bara stirrade på honom och han på mig. Vår dotter sov från 20.00 - 06.00, en heeel natt. Idag är jag pigg och utvilad, synd bara att det snöar och är tokgrått ute. Ska trotsa det trista vädret och ge mig ut på en promenix lite senare.

Freja ligger på golvet nu och jag sitter bredvid henne. Laila Bagge tipsade om något som heter Baby Einstein och jag slog på det första gången för några dagar sedan, Freja älskar det. Hon ligger här och kikar och sprattlar och jag avnjuter en varm kopp kaffe. Härliga måndag...

/E

11 kommentarer:

  1. Va härligt för er, duktig tjej. Hoppas hon gör detta till en vana.:) Ni sover väl kvar här i helgen? Freja kan ju sova i vår resesäng så det behöver ni inte tänka på.

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns lite overkligt, hon har trots en hel natts sömn varit helt slut idag och sovit massor, kanske någon fas?
      Jo men absolut vi tänkte sova kvar om det går bra för er, vi tänkta köpa en resesäng i veckan men då kanske vi kan låna er till helgen? Vi ser jätte mycket fram emot det, och detta blir faktiskt Frejas första natt utanför våra väggar. Hoppas för er skull att hon sover :-)

      Kramar

      Radera
    2. Vi ser oxå fram emot det, vare sig hon sover eller inte.:) Hoppas på fint väder så kan vi promenera lite. När kommer ni, ska ni shoppa lite innan? Kram

      Radera
    3. Vi hade tänkt att ta oss in till city först, men hoppar nog det. Så vi kommer till er direkt. Vi dyker upp när det passar er, så kom gärna med ett tidsförslag.

      Klart vädret kommer vara toppen. Vi vill gärna ta en promenix, det är ju såå fint där ni bor.

      Kramar

      Radera
    4. Kom när ni vill, vi är hemma hela dagen!:)

      Radera
    5. Då dyker vi nog upp någon gång mellan 13 - 14. Freja får sin lunch sedan kastar vi oss in i bilen. Kramar

      Radera
  2. Lilla underbara freja:)så söt o va stor du har blivit :)

    SvaraRadera
  3. duktiga tjejen! Hoppas det håller i sig!

    Vad är baby einstein för ngt? ngt man laddar ner? Måste jag ju såklart testa! :)

    Kram tilda

    SvaraRadera
  4. men å så duktig lillan är då! :)

    Vad är baby einstein för ngt? laddar man ner det?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla framsteg känns som bergsbestigningar :-) Man blir stolt som en tupp...

      Babyeinstein finns att köpa på DVD om jag förstått det rätt, men jag har än så länge bara hämtat hem det via Youtube vilket funkar utmärkt. Det är "barnprogram" som ska vara lite mer pedagogiska och bebisar små som våra ska också kunna kika på det. Freja är iaf ett jätte fan, varje gång hon får kika skrattar hon och sprattlar benen av sig :-) Hon får tittat cirka 20 - 30 min per dag vilket är perfekt, då hinner jag kasta i mig en kaffe och macka. Testa vet ja..

      Kramar/Elma

      Radera