tisdag 20 mars 2012

...lchf/lchq


Okej, jag nämnde tidigare att jag nu skulle ta tag i kosten. Har försökt läsa på lite om LCHF och LCHQ och helt ärligt så tycker jag mer eller mindre att det verkar vara samma sak, kanske att LCHQ tillåter lite mer potatis/pasta. Rätta mig gärna om jag har missuppfattat det hela, hela LCHQ verkar liksom vara lite av en uppdaterad variant av LCHF. Jag haffade iaf två böcker idag, en kokbok med LCHQ recept och en om LCHF recept. Jag kommer väl köra en kombination av dessa två i sådana fall :-)

Nu ska jag planera mat för de kommande dagarna.

/E

8 kommentarer:

  1. Jag gick ned i vikt av lchf, men mådde inte helt bra.. Blev äcklad tillslut av allt.. haha! Men jag åt det superstrikt och ja.. det behlver man ju inte göra. Lagom är kanske bäst ;)

    Kör på lchq nu. Mycket vänligare mot allt tycker jag. Man går i och för sig inte ned i vikt på samma sätt som lchf men det är godare mat (enligt mig) och både huvudet och kroppen mår bättre. Prova fisksoppan i lchq boken! Helt sjuuuukt god!

    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En annan kompis till mig säger precis samma sak, hon blev också äcklad och magen gick typ sönder. Men jag kör inte hard core, jag kommer inte följa det slaviskt. Jag är inte så disciplinerad :-)

      Fisksoppan ska lagas på söndag och jag ser mycket fram emot den efter dina lovord.

      Kramar

      Radera
  2. Lchf-kost e så så bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte annat än och hålla med dig (dock har jag bara ätit enligt lchf i dryga veckan). När man tidigare testat olika kostråd har man nästan alltid känt sig hungrig, det gör jag inte nu vilket är tokhärligt :-)

      Har du några braiga LCHF recept?

      Kramar

      Radera
    2. Vad kul att du gillar det! Ja jag har en hel drös ;) finns en kategori på min blogg bl.a.! Där lägger jag in lite då och då! :)

      Radera
    3. Oh super, har haffat ditt recept på Valnötsbröd och Frukostmuffins. Brödet ska Mattias fixa i helgen och jag har lovat att fixa Frukostmuffinsen till frukosten på lördag :-) Kramar

      Radera
    4. Ne men så bra att de kommer till nytta :) Ett smaskigt mellanmål som jag slängde ihop idag på jobbet kan jag starkt rekomendera; blanda keso med lite grädde och lite rysk yoghurt, ha i lite kanel och blanda. Ät med hallon. Jag blev chockad så gott det var, smakar som risalamalta men en god sådan (jag gillar inte vanlig) blandat med hallonpaj, haha, svingott!

      Radera
    5. Kommer garanterat testat. Sugen som aldrig förr på något gott/sött, om du har några tips så tar jag mer än gärna emot dem. Godissug är inte att leka med..

      Kram

      Radera