söndag 25 mars 2012

...vilken helg


Bästa avslutet på en underbar helg.

Helgen har varit så himla bra.

Fredagen spenderades hemma i soffan med god mat, Jag kör nu stenhårt, eller stenhårt men hårt iaf enligt LCHF och so far funkar det bra. Mattias stackarn hakar på och han behöver absolut inte undvika kolhydrater men han är mitt stöd, mitt bästa stöd.

Lördagen spenderades hos världens goaste vänner. Kändes nästan som att vi hade checkat in på hotell, grym mat, bästa sällskapet och en relativt nöjd Freja både dag och natt. Vi började besökte med en promenix i deras hoods och jisses va fint de är. Tänk om vårt hus legat där, snacka om värdeökning :-) Sedan blev vi bjudna på grym mat (enligt lchf då M också har fastnat för detta) och jag nöjt av varje tugga, så galet gott var det. Barnen var på topp och lilla O underhöll, lilla F stod för bebismyset och Frejsan jollrade mer än någonsin. Underbara barn. Tack fina vänner för att ni skämt bort oss denna helg.

På söndagen blev vi bjudna på mumsig frukost och sedan packade vi in oss i bilen för hemfärd. Här hemma har vi hunnit med kaffe i solen, långpromenad och mättat magen med våfflor. Så klart LCHF våfflor, vi gjorde en hel sats som skulle generar 8 våfflor. Vi höll på dö när Mattias hade ätit 2 och jag 1,5 insåg vi att det var nog, så sjukt mäktigt med mandelmjöl. Yes, jag vet att jag äter jordgubbar vilket kanske inte är 100 % procent rätt, men det får faktiskt slinka förbi.

Nu snart ska Freja krypa ner i sin säng, vi försöker vänta till 20.00 så hon inte ska märka av tidsändringen, när lillan somnat ska vi krypa upp i soffan och stirra på Modern Family, vi har blivit lite beronde.

Hoppas ni haft en fin helg i detta underbara vårväder.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar