lördag 21 april 2012

...en dag på stan

Ibland är det inte super roligt att äta enligt LCHF :-)
Frejas nya badkläder.
Oväntat besök på framrutan.

Idag har vi varit på stan nästan hela dagen. Massor med grejer som ska fixas innan resan på måndag och nu är det mesta klart. Jag är ju nojjan personifierad och vill planera allt in i minsta detalj, Matte tycker jag är lite fjollig men men sån är jag.

Har iaf köpt all mat lillan behöver dessa dagar (man kan säkert köpa mat till bebisar i Prag också, men den kanske inte är ekologisk), så klart lite i reserv också, lite nya kläder till lillan, en mini vattenkokare (troligen finns en på rummet) och ja och en massa annat smått och gott. Ska packa allt imorgon, får se hur många väskor som behövs. Passade även på att köpa badkläder till lillan inför sommaren, jag är super rädd att Freja ska bränna sig och kommer enligt råd från BVC undvika solkräm så länge det bara är möjligt, solkräm innehåller massa otäcka kemikalier som inte alls är bra för bebisar hud (inte ens vuxnas hud). På stan hann vi också med en mysig lunch och en sväng på den internationella marknaden, vi köpte inget då min LCHF kost sa stopp, men mycket gottis fanns det. Självklart fick mormor och morfar en liten mysstund med gosaken. 

När vi sedan kom tillbaka till bilen möttes vi utav en gul vidriga lapp. Helt ofattbart och kommer överklagas om det så ska upp i rätten... Ska snart sätta mig ner och knåpa ihop ett mail, inväntar bara Mattias så att det inte blir allt för många otrevliga ord (jag vill även påpeka att det inte handlar om 400 kr utan rätt ska vara rätt).

Ikväll väntar besök från vännerna J och T och lilla W, ett glas vin och lite skitsnack är aldrig fel.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar