tisdag 3 april 2012

...grönt


Igår var det dags för mig att handla mat inför den kommande veckan. Då det är jag som planerar vad som ska ätas är det även jag som får åka och handla. Att handla efter lista är by the way kanske det värsta som finns, det tar ju tusen gånger längre tid. Men men, ska man laga mat efter recept så blir det så.

Igår när jag hade plockat in all mat i kyl, frys och skafferi insåg jag att 50 % av kylskåpet består av grönsaker och bär. Såhär har det aldrig sett ut förut, vi kanske hade den nedersta lådan fylld med lite grönsaker. Det är iaf väldigt härligt att öppna kylskåpet och mötas utav denna syn.

Igår syndade jag för första gången sedan jag började med LCHF. Var bjuden på lunch hos en mamma från mammagruppen och hon hade gjort lasagne. Jag ville inte vara oartig och åt då en bit, det var så klart gott men jag kände redan då att jag faktiskt klarar mig bra utan pasta. Fortfarande är det super svårt att motstå allt gottis, godis, choklad, bullar mm. Men snart kanske det går över.

/E

2 kommentarer:

  1. Jag vet att den är minst lika snygg på dig! Btw, tack för alla dina lchf recept du delar m dig av, mera SÅNT! Jag blir minst sagt peppad av att äta lika bra & nyttigt som du! Heja!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh va bra att de kommer till nytta. Har inte fuskat en endaste gång sedan jag började med LCHF, men till helgen tänker jag unna mig lite godis. Är det påsk så är det :-)

      Många kramar

      Radera